ကရင္ျမန္မာ၊မြန္ျမန္မာတဲ့
လူမ်ဳိးမ်ား မွတ္ပံုတင္ကဒ္ျပားနဲ႔ လူလည္လုပ္တဲ့အစိုးရ
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အသက္ျပည့္ၿပီးသူ ႏုိင္ငံသားေတြကို မွတ္ပုံတင္ကဒ္ျပား ထုတ္ေပးတဲ့ စနစ္ဟာ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ ေလာက္မွာ စတင္ခဲ့တယ္လို႔ လူႀကီးေတြေျပာတာ ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီအတုိင္းဆိုရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မွတ္ပံုတင္ကို ကုိင္ တဲ့စနစ္က ႏွစ္ေပါင္း ၅၅ ႏွစ္ေတာင္ ရိွၿပီေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံသားတုိင္း မွတ္ပံုတင္ကုိင္ႏုိင္ၿပီလားဆိုေ
ဒါက သူတို႔အ ေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ မွတ္ပံုတင္ မရိွၾကေသးတာ။
အခုလက္ရိွအေျခအေနမွာ ကရင္ျပည္နယ္ မြန္ျပည္နယ္ ရွမ္းျပည္နယ္ေတြထဲက ၿမိဳ႕နယ္တခ်ဳိ႕မွာ ႏုိင္ငံသားမွတ္ပံုတင္ ကဒ္ျပားေတြ ထုတ္ေပးေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ တခါမွ ႏုိင္ငံသားမွတ္ပံုတင္ကဒ္ကို မကိုင္ဖူးခဲ့တဲ့ ေဒသခံေတြအဖို႔ ဝမ္းသာ စရာေပါ့။ ဒါေပ မယ့္ ဒီလို ႏုိင္ငံသားမွတ္ပံုတင္ကဒ္ျပားေတြ
ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ မြန္ျပည္နယ္ထဲက တခ်ဳိ႔ ၿမိဳ႔နယ္ေတြမွာ မွတ္ပံုတင္ ထုတ္ေပးတဲ့ အခါမွာ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးနဲ႔ ျပည္သူ႔အင္ အားဦးစီးဌာနက မိဘႏွစ္ပါးစလံုး မြန္လူမ်ဳိးျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕သားသမီးေတြကို မြန္လူမ်ဳိးလို႔ မွတ္ပံုတင္ထဲ မွာ သတ္သတ္ မွတ္ မွတ္ ေဖာ္ျပျခင္းမျပဳဘဲ မြန္ျမန္မာဆိုၿပီး သူတို႔ဟာသူတို႔ လုပ္ခ်လုိက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဒသ ခံ မြန္အမ်ဳိးသားေတြက မြန္ လူ မ်ဳိးအျဖစ္သာ ေဖာ္ျပေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့အခါမွာ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးက အရာရိွမ်ားက ျပန္ျပင္မေပးႏုိင္ဘူးလို႔ ျငင္းတယ္ လို႔လည္း သိရတယ္။ ဒါ့အျပင္ အဲသည့္ မွတ္ပံုတင္ကို မယူခ်င္ေနျပန္ေတာ့ ျပင္မေပး ႏုိင္ဘူးလို႔ အႏုိင္က်င့္တာမ်ဳိး ခံရတယ္။ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးရဲ႕ လကၡဏာသတ္မွတ္ခ်က္ကို အစိုးရအာဏာပုိင္ေတြက ဇြတ္အ တင္း ေျပာင္းလဲတယ္ဆိုတာ လံုးလံုးမျဖစ္သင့္ဖူး။ တခ်ဳိ႔ေဒသေတြ မွာေတာ့ အာဏာပုိင္ေတြက မြန္ျမန္မာလို႔ မေဖာ္ျပေပ မယ့္ မြန္ဗုဒၶဘာသာလို႔ ေဖာ္ျပျပန္တယ္။ မြန္လူမ်ဳိး အမ်ားစုဟာ ဗုဒၶဘာ သာျဖစ္ တာမွန္ေပမယ့္ က်န္တဲ့ ဘာသာေတြကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္တဲ့ မြန္လူမ်ဳိးမ်ားလည္း ရိွႏုိင္ေသးတဲ့အတြက္ ဒီလိုဇြတ္အတင္း သတ္မွတ္ေပးတာဟာ မတရားတဲ့လုပ္ ရပ္လို႔ ေဝဖန္ရမွာပဲ။
တခါ ပဲခူးတုိင္း ေက်ာက္ႀကီးၿမိဳနယ္၊ကရင္ျပည္နယ္ထ
အဲဒါအျပင္ မွတ္ပံုတင္ထုတ္ေပးရာမွာ ဗုဒၶဘာသာ၊ခရစ္ယာန္၊ မြတ္စလင္၊ ဟိႏၵဴ၊ နတ္ကိုးကြယ္သူ စသျဖင့္ အတိအလင္း ေဖာ္ျပေနျခင္းဟာ သြယ္ဝိႈက္ေသာနည္းအားျဖင့္ ဘာသာေရးအရ ခြဲျခားတဲ့လုပ္ရပ္လို႔ ေထာက္ျပလိုတယ္။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ ႏုိင္ငံသား ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကပဲ မွတ္ပံုတင္ထုတ္ေပးေရးအတြက္ အဓိကလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ တုိင္း ျပည္ေတြက ႏုိင္ငံ သားေတြရဲ႕ မွတ္ပံုတင္ေတြမွာ အမည္၊ ေမြးေန႔၊ ေနရပ္လိပ္စာ၊ စသျဖင့္သာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ပါဝင္ပါ တယ္ဘယ္ဘာသာကိုကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာမ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဆိုရွယ္လစ္အစိုးရ လက္ထက္တုန္းက ျမန္မာႏုိင္ငံအေနာက္ေျမာ က္ပုိင္း မွာ ပ်ံ႔ႏွံ႔ ေနထိုင္ တဲ့ ကူ ကီးေခၚ အ႐ိႈခ်င္းအမ်ဳိးသားေတြကို စစ္တပ္အင္အားသံုးၿပီး အိႏိၵယႏုိင္ငံဖက္ကို ႏွင္ထုတ္ခဲ့ဖူးတာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အခ်ဳိ႕ေသာ အ႐ိႈ ခ်င္း အမ်ဳိးသားမ်ားက သူတို႔ကိုသူတို႔ ကူကီးခ်င္းလို႔ ေခၚေဝၚသတ္မွတ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို ကူကီးလို႔ ေခၚ ေစခ်င္တယ္။ ကူကီးခ်င္းဆိုတာ အိႏိၵယဖက္ကသတ္မွတ္တဲ့ လူမ်ဳိးနာမည္သာျဖစ္တယ္လို႔ ျမန္မာအာဏာပုိင္ ေတြဖက္ က ျမင္ထားတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ေနထုိင္မယ္ဆိုရင္ အရိႈခ်င္း ဆိုတဲ့ နာမည္ကိုသာ ခံယူရမယ္လို႔ အစိုးရဖက္က ဖိ အားေပးပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ကူကီးခ်င္း လို႔ ခံယူတဲ့ အုပ္စုတခ်ဳိ႔ဟာ စစ္တပ္ရဲ႕ အႏုိင္က်င့္မႈ ေတြေၾကာင့္ အိႏိၵယ နယ္စပ္ဖက္ကို ထြက္ေျပးခဲ့ၾကရ ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မေျပးႏုိင္တဲ့အတြက္ အ႐ိႈခ်င္းလို႔ အေခၚခံရေပမယ့္ သူတို႔စိတ္ ထဲမွာေတာ့ သူတို႔ဟာသူတို႔ ကူကီးလို႔ သတ္မွတ္တာကိုေတာ့ ဘယ္သူ က တားႏုိင္မွာလဲ။ ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ကူကီး ဆိုတဲ့ ျဖစ္တည္မႈဟာ ဆက္ရိွေနတယ္။ အျမစ္ျဖတ္သတ္ပစ္လုိက္လို႔ မရႏုိင္ဘူးဆိုတာကို ေထာက္ျပခ်င္တာပါ။
လူမ်ဳိးတုိင္းလူမ်ဳိးတုိင္းမွာ သူတို႔ရဲ႕ လူမ်ဳိးနာမည္မ်ား ရိွပါတယ္။ ဒါဟာ သူတိုရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကထဲက ျဖစ္တည္လာ တဲ့ သမုိင္းေၾကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္စဥ္မ်ားအရ တည္ရိွလာတဲ့ အမ်ဳိးသားနာမည္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ဳိးတုိင္းဟာ သူတို႔ ရဲ လူမ်ဳိး အမည္ နာမကို တန္ဖိုးထား ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတာျဖစ္တဲအတြက္ လူမ်ဳိးနာမည္ကို အာဏာသံုးၿပီး အတင္းအက်ပ္ ေျပာင္းလဲျခင္းဟာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ထုိက္တဲ့ လုပ္ရပ္မ်ဳိးလို႔ ဆိုပါရေစ။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ေနာင္လာမယ့္ အနာဂတ္အတြက္ ေရရွည္တည္တန္႔ ခုိင္ၿမဲတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္လိုတယ္ဆိုရင္ လူမ်ဳိးမ်ားအၾကား တန္းတူညီမွ်တဲ့ လုပ္ရပ္မ်ဳိးနဲ႔ သက္ေသျပဖို႔ လိုပါတယ္။ လက္ရိွမွာ လူဦးေရအရ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ျမန္မာေတြက ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားပါ တယ္။ ဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးမွာ တျခားေသာ အမ်ဳိးသားတုိင္းရင္းသားမ်ားကို ျမန္မာလူမ်ဳိးသာ ျဖစ္ရမယ္ (သို႔မဟုတ္) ျမန္မာတပုိင္း တုိင္းရင္းသားတပုိင္း ျဖစ္ရမယ္လို႔ သြယ္ ဝိုက္၍ျဖစ္ေစ တုိက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ ဖိအားေပးေဆာင္ရြက္တာမ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားဖို႔လိုတယ္။ မေရွာင္ရွားႏုိင္ရင္ တုိင္းရင္းသား အမ်ဳိ း သားမ်ားဖက္က သူတို႔ကို ျမန္မာဇာတ္အတင္း သြတ္သြင္း တယ္လို႔ ျမင္မွာပဲ။ ဒီလိုမ်ဳိးသာ ဆက္တုိက္ျဖစ္ေနရင္ ေရရွည္အတြက္ မေကာင္းႏုိင္ပါဘူး။
နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ေဒသမ်ားမွာ ႏုိင္ငံသားမွတ္ပံုတင္ေတြ ထုတ္ေပးေနတာကေတာ့ ေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ ေပမယ့္ မွတ္ပံုတင္ထဲမွာ ကာယကံရွင္ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ လူမ်ဳိးနာမည္အစစ္အမွန္ကို ေဖာ္ျပေပးျခင္းမျပဳဘဲ တုိင္းရင္း သားလူမ်ဳိး နာမည္ေတြကို ျမန္မာလူမ်ဳိးနာမည္နဲ႔ ေပါင္းစပ္ေပးတာမ်ဳိးကေတာ့ သြယ္ဝိႈက္ၿပီး လူမ်ဳိးႀကီးဝါဒကို ေဆာင္ရြက္ ေနသလိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျမန္မာေတြဟာ တိဘက္ေဒသကေန ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်လာတာေၾကာင့္ မႏုႆေဗဒ ပညာ ရွင္မ်ားက တိဘက္ျမန္ မာလို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သမုိင္းေၾကာင္းအရ ျမန္မာလူမ်ဳိးဟာ တေလွ်ာက္လံုး ကိုယ့္ဟာကို ျမန္မာလို႔သာ သံုးႏႈန္းခဲ့ပါတယ္။ တိဘက္နဲ႔ ျမန္မာဆိုတဲ့ လူမ်ဳိးနာမည္ကို တြဲၿပီးသံုးခဲ့ဖူးတယ္လို႔ တခါမွ မၾကားဘူးပါဘူး။ တစံုတေယာက္က ျမန္မာေတြကို တိဘက္ျမန္မာလို႔ ေခၚသင့္တယ္လို႔ေျပာလာရင္ ျမန္မာေတြလက္ခံ မွာလား။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြေကာ လက္ခံမွာလား။ ကိုယ့္ကိုသူမ်ားက အဲသလိုလုပ္လာတာကို လက္မခံဘူးဆိုရင္ သူမ်ား ကိုလည္း ကိုယ္ကသြားမလုပ္ဖို႔ နားလည္သင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားရဲ႕ နာမည္ေတြကိုလည္း သူတို႔ရဲ႕ လကၡဏာသတ္မွတ္ခ်က္အတုိင္း အသိအမွတ္ျပဳ သံုးစြဲဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ။
ေဇာ္မင္း
၂၆ ရက္၊ ဇူလုိင္လ၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္
No comments:
Post a Comment
ကျွန်တော်သည် ပညာရှင်တစ်ယောက် မဟုတ်ပါ ၊ ပညာသင်ယူနေသော လူတစ်ယောက် ဖြစ်သည်/
ပြောချင်တဲ့ စကားလေးတွေ ပြောနိုင်တယ်နော်